Адмінреформа

В суспільстві точаться розмови про адмінреформу та зміну територіального устрою України. Гул розмов то наростає, то стихає. Процес іде. Повільно, та впевнено. В зашторених кабінетах „мудреці...” давно все обмізкували і план, як запустити реформу в дію – вже готовий. Ту обмізковану реформу, яку пропонують нам теоретики бюрократичної держави і уряд, ми не сприймаємо. Спробуємо пояснити – чому .

            Закарпаття є специфічним краєм, де кожен район відрізняється своїми традиціями, устоями. Укрупнення сільських громад, а тим більше – районів – вважаємо недоцільним. В першу чергу нам необхідно змінити структуру влади,  забезпечити її підзвітність. Щоб кожен чиновник переймався проблемами свого району, а не плодив відписки на той чи інший папірець, що надійшов з Києва чи Ужгорода. Ми вважаємо, що на рівні району необхідно запровадити принципи правової, організаційної та фінансової автономії. Розглянемо це на прикладі нашого рідного Міжгірського району, населення якого складає 49 тисяч чоловік. На території району функціонує 22 сільські та одна селищна ради. Сільська громада обирає голову села і депутатів до районної ради в залежності від кількості мешканців того чи іншого населеного пункту.  Жителі району обирають голову району, який формує виконком, що затверджується депутатами районної ради. Районні депутати затверджують кількість чиновників адмінапарату і видатки на його утримання. Жителі району обирають голову районного суду. Це особливо важливо. Необхідно припинити ті неподобства, які зараз існують у судочинстві. Існуюча система областей дає можливість здирникам і злодіям непогано існувати, присмоктавшись до бюджетних коштів. Основний хребет корупції зосереджений саме в обласних адміністраціях і настала пора його зламати.

            Ми пропонуємо 70% податкових надходжень залишати в районі і тільки 30% віддавати наверх.

            Ми відкидаємо звинувачення в тому, що виступаємо за приєднання когось до чогось.

            Ми пропонуємо закарпатцям, буковинцям та галичанам об'єднатися і створити Західний регіон і надалі обирати депутатів - мажоритарників до Регіональних зборів і делегувати їм повноваження.

            Ми пропонуємо у першій декаді вересня у Мукачеві провести Конгрес русинів Закарпаття. Делегатів на конгрес обирати наступним чином: від кожної сільської ради на основі протоколу зборів 1 делегата. Від селища міського типу – 3 делегатів. Від міста – 6 делегатів. Від Ужгорода та Мукачева по 12 делегатів.Це дасть можливість більш-менш об'єктивно оцінити настрої мешканців нашого краю щодо запровадження обговорюваної реформи.

            Ми пропонуємо таким організаціям як наша, провести „круглий стіл” у Мукачеві і створити Інститут русиністики. І останнє. Вважаємо, що проводити адмінреформу та зміну територіального устрою країни можна тільки після проведення політреформи у державі.

28 травня 2005 року

смт. Міжгір'я